Čutila so v vsakdanjem življenju zelo pomembna, saj nam približajo okolico in nas opozarjajo na nevarnosti, ki prežijo okoli nas. Imamo jih prav vsi do zadnjega, zato smo se jih v naši skupini odločili bolje spoznati. Naš namen spoznavanja čutil je bil, da smo otroke spodbudili k prepoznavanju, občutenju, zaznavanju in spoznavanju različnih materialov, zvokov, okusov in vonjav, preko vseh svojih čutil.
Čutilo tip smo spoznavali preko različnih senzoričnih iger. Otroci so iskali diamante, skrite v rižu, gnetili plastelin, tipali različne naravne in umetne materiale in s pomočjo tipa skušali ugotoviti, kaj se skriva v škatli.
Preizkusili smo se tudi s hojo po čutni poti. Sestavljena je bila iz naravnih in umetnih materialov. Bosih nog so se otroci sprehodili po njej in spoznavali lastnosti materialov. Otroci so se zelo zabavali, še najbolj, ko so stopili na lepljivo podlago.
S prijatelji iz skupine Čebele, smo si v garderobi postavili še daljšo čutno pot. Najprej smo se vsi sprehodili po njej, nato pa je vsak otrok posamezno, z zakritimi očmi, poskušal poiskati določeno lastnost materiala.
Čutilo okus smo spoznavali z okušanjem. Otroci so prepoznali prav vse štiri vrste okusov. Sladko – gumijasti bombončki, slano – sol, kislo – limona in grenko – grenivka. Okuse smo ugotavljali najprej z zakritimi očmi, zato je bilo prostovoljcev za okušanje bolj malo. Ko pa smo jim pokazali, kaj bodo okušali, so se opogumili skoraj vsi. Strinjali smo se, da je najboljši okus sladek, zato smo si skuhali domačo čokolado.
Čutilo sluh smo spoznavali s poslušanjem različnih zvokov. Naravnih, katerim smo prisluhnili na sprehodu (šumenje vode, oglašanje živali …) in umetnih (trganje in mečkanje papirja, striženje s škarjami, barvanje z barvicami …). Igrali smo tudi slušni spomin.
Čutilo vid smo spoznavali najprej z iskanjem predmetov po igralnici glede na dano navodilo. Preizkusili smo se tudi v vodenju prijatelja, ki ima zakrite oči, do določene točke. Nazadnje smo poskusili z zavezanimi očmi prepoznati obliko, ki je napikana na kartončku, na način, da so jo otroci z rokami tipali. (Braillova pisava).
Pri čutilu vonj smo vonjali različne vonjave. Prav vsi so svoje noske nastavljali in vonjali: kavo, mandarino, cimet, čebulo … tako nam je bilo zabavno, da smo se pozabili fotografirat.
Nika Mutavčić